10 نکته تخصصی برای سرحال ماندن در یک پرواز طولانی

من به تازگی پروازی به مدت 21 ساعت از بوستون به توکیو را تجربه کردم. و در حالیکه بر روی صندلی نشسته بودم، این زمان برای من به خوبی سپری شد.
به بعضی از برنامه ریزی های دقیق نیاز داشتم و هرچیزی را که لازم بود می نوشتم. از جمله اینکه چه تکنیکهایی موفقیت آمیز است؟ چه کارهایی بیهوده است؟ چه کارهایی را می توان در شرایط مشابه انجام داد؟


10 راهنمایی من را برای تحمل یک پرواز طولانی بخوانید، و به هر کجا که سفر می کنید می توانید انها را بکار ببندید.


 

هواپیمای خود را بشناسید
همیشه باید گزینه های سرگرمی پشت صندلی را مانند انتخاب فیلم، گزینه های مربوط به wi-fi  و رسانه های قوی را قبل از اینکه محل خود را ترک کنید، بررسی کنید. ( صادقانه بگویم، قبل از اینکه حتی پرواز خود را رزرو کنید، اینها را بررسی کنید.) البته این موضوع را من قبلا بررسی نکرده بودم تا اینکه به اشتباه یک پرواز 10 ساعته را با فرض اینکه عقب صندلی سرگرمی دارد ، انتخاب کردم. اتفاقی که برای من افتاد این بود که  هنگامیکه معلوم شد این هواپیما چیزی ندارد، من خیلی گیج شده بودم. و بقول اسپانیایی ها از آن درس گرفتم.


 

جای خود را درست کنید

جای خود را درست کنید
بلافاصله پس از نشستن، تا جاییکه امکان دارد جای خودتان را راحت کنید. بله ، تقریبا غیر ممکن است که در یک صندلی تنگ هواپیما، احساس گرمی و راحتی کنید، اما می توانید اقداماتی را انجام دهید که وضعیت شما کمتر وحشتناک باشد.
من فرض می کنم که صندلی من همان آپارتمان من است که  X ساعت بعدی را قرار است در آن بمانم ، پس تا حدودی آن را تزئین می کنم.
ابتدا من جیب عقب صندلی را از هر چیزی خالی می کنم ( مانند مجلات پرواز، کاتالوگها، و غیره). اینها را من کنار صندلیم قرار میدهم  و انجا اذیت کننده نخواهد بود. سپس ملزومات پروازم را در این جیبها تقسیم می کنم ( مثل بطری آب، تنقلات و خوشبو کننده). سپس، کمی به خودم می رسم ( مانند رژ زدن، استفاده از پودرهای آرایشی، ماسک خواب، دستمال). جیب اصلی من، کتابخانه ام می شود ( لپ تاپ، کتاب، مجلات، آی پد). بلافاصله هدفونم را برای سیستم سرگرمی به پشت صندلی وصل می کنم، چون نمی خواهم که بعدا با مال کسی اشتباه شود.
از قراردادن ساک در جلوی پایم متنفرم ( چون مانع کشش پاهایم می شود)،  بنابراین قبل از اینکه ساکتان را در قفسه بالای سرتان بگذارید، هرچیزی که آنجا است را بردارید.
در مسیرهای طولانی، در فضای مخصوص به شما مقدار زیادی آشغال برای دور ریختن ، جمع می شود. به تازگی من کیسه های پلاستیکی فروشکاه فرودگاه را بسته بندی می کنم و آن را به سینی و یا دسته صندلی آویزان می کنم تا از انها برای جمع آوری دستمال، فنجان و باقیمانده مواد غذایی استفاده کنم.


 

 برنامه خوابتان را تنظیم کنید

برنامه خوابتان را تنظیم کنید
سفر شما از هنگامیکه سوار بر هواپیما می شوید آغاز می شود. بنابراین برای یک پرواز طولانی ساعتها به طول می کشد، از لحظه ای که سوار می شوید باید خواب خود را تنظیم کنید و برنامه خوردنتان را هم با زمانی که به مقصد خواهید رسید تنظیم کنید. هنگامیکه پرواز شما شروع می شود عادات خود را مطابق با زمان منطقه مقصد تنظیم نمایید.


 

برنامه های پشتیبان سرگرمی  هایتان را نیز همراه خود بیاورید

برنامه های پشتیبان سرگرمی  هایتان را نیز همراه خود بیاورید
تصور نکنید فقط به خاطر اینکه شما سیستم سرگرمی عقب صندلی را دارید، حوصله تان سر نمی رود. بدترین حالت این است که تلوزیون شما شکسته باشد. حتی اگر سیستم شما کار هم بکند،  ممکن است فیلمی که انتخاب می کنید، اسفناک باشد. لازم است که خوتان فکری بحال خودتان کنید و کمی از قبل برنامه ریزی نماید. نسخه پشتیبان برنامه های سرگرمی زیادی را تهیه و با توجه به نوع سیستم عاملتان ان را همراه داشته باشید.


 

برای وعده های غذایتان برنامه ریزی کنید

برای وعده های غذایتان برنامه ریزی کنید
مسئولین پرواز، شما را در طول صرف غذا تنها خواهند گذاشت، حتی اگر شما خواب باشید. شما آزاد هستید وقتیکه بیدارید غذا سفارش دهید. همه خطوط هوایی این کار را انجام نمی دهند، پس غذا خوردنتان را با وعده های غذایی برنامه ریزی کنید. اگر همراه خود لقمه آورده اید، این کار را نکنید.  و می توانید از مسئولین پرواز مودبانه تقاضا کنید که موقع غذا شما را بیدار نکنند. اگر سریع غذا می خورید، غذاهای گیاهی سفارش دهید و پس از ان هم بخوابید.


 

از خواب آورها کمک بگیرید

از خواب آورها کمک بگیرید
استفاده از قرصهای خواب آور برای کمک به خوابیدن شما در پرواز، شرم آور نیست. اما به چند نکته توجه کنید: اول از همه با دکتر خود در مورد بی خطر بودن دارو قبل از استفاده از آن مشورت کنید.  برخی از داروها ممکن است مانع مصرف داروهای دیگر باشد. دوم اینکه، یکبار قبل از پرواز آن را امتحان کنید. برخی از داروهای خواب آور عوارض جانبی بدی دارند و بسیار شبیه داروهای تجویزی قوی می باشند. حداقل یک هفته قبل از پرواز خود، برای اطمینان فقط یکبار انها را امتحان کنید. و روز بعد دقت کنید ببینید چه احساسی دارید. آیا می توانید بدون اینکه احساس ضعف و بیحالی داشته باشید، از جایتان بلند شوید؟ ایا در خواب راه رفته اید؟ آیا سردرد دارید؟  هرگز نباید در هواپیما دارویی را برای اولین بار استفاده کنید.
هنگامیکه در هواپیما هستید زمان مناسبی برای خوردن دارو است. اگر به وعده غذا نزدیک هستید، دارو را مصرف نکنید و اگر ظرف چند ساعت آینده بر زمین خواهید نشست هم از مصرف دارو پرهیز کنید زیرا از نظر اخلاقی با اداب منافات دارد.


 

 از لباسهای راسته استفاده کنید

از لباسهای راسته استفاده کنید
لباسهای سفت تان را در هواپیما درآورید. اگر می توانید، لباسهای سفت و خشک خود را در هواپیما با لباسهای راحت عوض کنید. حتی می توانید شلوارتان را نیز عوض کرده و یک پیژاما بپوشید. این ها به این معناست که شما در یک پرواز طولانی می توانید راحت باشید.
در پرواز معمولا از شلوارهایی که کمی گشاد هستند و پیراهن کتان یا چیت ، شال گرم، جورابی که در کفش نلغزد و یا حتی کفش ورزشی استفاده کنید. یک کت هم همیشه همراه خود بردارید و آن را در قفسه بالای سرتان جای دهید تا در موقع لزوم از آن استفاده کنید.
اینها همه برای مناطق سردسیر است، اما در مناطق گرم چطور؟ فقط از بلوز و روسری در چمدانتان استفاده کنید.

یک نکته دیگر، در مسیرهای طولانی حتما عینک آفتابی همراهتان باشد.

 


 

یک صندلی خوب انتخاب کنید

یک صندلی خوب انتخاب کنید
همه باید نقشه هواپیمایتان را از قبل در SeatGuru ببینید و صندلی خود را نتخاب نمایید، مخصوصا در پروازهای طولانی. این را هم بدانید که انتخاب صندلی به خود شما بستگی دارد.
صندلیهای وسط ارزانتر هستند و تنها مزیت آنها این است که همراهان شما نزدیک و کنار شما نشسته اند.  اگر در حال پرواز با یک نفر هستید، بدیهی است که یک جای خالی باقی می ماند. اما اگر اصرار دارند که شما وسط بنشینید، ناراحت نشوید یک دوست جدید پیدا می کنید.
من شخصا دوست دارم صندلی کنار پنجره را انتخاب کنم چون می توانم از مناظر ان لذت ببرم و با یک بالش به دیوار تکیه بدهم و بخوابم. اما جنبه های منفی صندلی کنار پنجره: در صندلی کنار پنجره جای کمتری وجود دارد، وبرای رفتن به دستشویی هم باید کلی حرکات آکروباتیک انجام دهید و افراد قد بلند هم معمولا کنار راهروها می نشینند.


 

برنامه نظافت خود را رها نکنید

برنامه نظافت خود را رها نکنید
به 14 ساعت یک روز عادی خود نگاه کنید. به احتمال زیاد یک یا دوبار مسواک می زنید، از دئودرانت استفاده می کنید و صورتتان را می شویید. این کارها را در هواپیما هم باید انجام دهید، این رفتارها نه تنها خوب است بلکه دندانپزشک، پزشک و همصندلی شما نیز به شما احترام می گذارند. و این احتمال هم وجود دارد که پرواز را راحت تر سپری کنید.
قبل از خوابیدن، به دستشویی بروید و مسواک بزنید. بعضی از شرکتهای بین المللی مانند JAL، محفظه کوچکی در دستشویی دارند که در آن مسواک است، می توانید از آن استفاده کنید. اما بهتر است که خودتان مسواک و خمیر دندان داشته باشید و تا قبل از خواب سریع مسواک بزنید.  از چیزهای دیگری که بهتر است همراه خود داشته باشید دستمال مرطوب سفری و رژ لب چرب و همچنین یک دئودرانت می باشد.


 

آرام باشید

آرام باشید
ممکن است برخی توصیه ها وحشتناک بنظر آید اما من یاد گرفته ام که در هوا بسیاری از چیزها خارج از کنترل من است. ممکن است کمی سر و صدا باشد، وعده های غذایی نا منظم باشند و صندلیها ناراحت کننده باشند. وقت آن است که قدرت خود را بالا ببرید. در ارتفاع بالا، کارکنان پرواز  هم در وضعیتی شبیه به شما هستند، هنگامیکه وضعیت را بپذیرید، تحمل شرایط برای شما قابل قبول تر خواهد شد. بر روی آنچه پیش روست تمرکز کنید. همیشه به این که پیش آمد خوبی در انتظار شماست فکر کنید. فکر کنید:  شما با جایی جالب روبرو شده اید، که حداقل با هر روز شما فرق دارد. مهم نیست که در پرواز شکایتی می شود، این موارد در پرواز زیاداست، شما کار خودتان را بکنید.
اگر در پرواز چیزی به طور جدی شما را اذیت می کند و یا حقوق شما را نقض می کند، بعد از فرود آمدن می توانید با خط هوایی تماس بگیرید. اما در حال حاضر می توانید صندلی خود را کنترل کنید، تلوزیون خود را روشن کنید و آرام باشید. استراحت کنید، نفس عمیق بکشید، برخی از حرکات کششی را در حین پرواز انجام دهید و چشمانتان را ببندید. پروازتان فقط 21 ساعت به طول می انجامد.

 

بای چارتر

buycharter

10 نکته تخصصی برای سرحال ماندن در یک پرواز طولانی was last modified: اکتبر 15th, 2016 by کانتر شماره یازده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.